REHBERLİĞİN TANIMI
Rehberlik bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirebilmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir
Rehberlik, kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce bireye verilen psikolojik yardımlardır
Rehberlik, bireyin en verimli şekilde gelişmesi ve tatminkar uyumlar sağlamasında gerekli olan seçmeleri(tercihleri), yorumları, planları yapmasına ve kararları vermesine yarayacak bilgi ve becerileri kazanması ve ulaştığı bu seçme ve kararları uygulaması için kişiye yapılan sistemli ve profesyonel yardımdır
Rehberlik sorunlarını çözmesi ve içinde yaşadığı toplumun özgür ve sorumlu bir üyesi olabilmesi için bireye yardımcı olacak deneyimler kazandıran programdır .
Rehberlik, gizil güçlerini ve niteliklerini anlaması ve bunların toplumsal ve moral değerlerle uyum halinde yaşaması için, bireye eğitim ve yorumlama yolu ile yapılan sistematik ve profesyonel bir yardımdır
Rehberlik, bireyin kendini ve çevresini tanımasına yardım sürecidir.
TANIMLARIN ORTAK YÖNLERİ
Rehberlikle ilgili tüm tanımlar incelendiğinde varılmak istenen temel amacın bireyin kendini gerçekleştirmek olduğunu görürüz. Rogers (1959)' a göre kendini gerçekleştirme eğilimi, temelde olumlu olarak, belli koşulların sağlanmasıyla, kişinin kendini yönetme, düzenleme ve kontrol etme kapasitesine sahip olmasıdır.
KAYNAKÇA
Kepçeoğlu,M. Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara 1994.
Kuzgun, Y. Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları.1992.
Tan, H. Psikolojik Danışma ve Rehberlik. İstanbul. Milli Eğitim Basımevi.1986.